
CR-V – ytelse
Uovertruffen kjøreopplevelse
Nyt oppdagelsesfriheten.
Med alle de høyteknologiske, banebrytende designforbedringene er det lett å glemme at du har en eksepsjonell motor under panseret på CR-V. Det vil si, helt til du kjører den. Alle modellene i serien gir deg en uforglemmelig kjøreopplevelse.

Smart firehjulstrekk
Teknologi du kan stole på når du trenger det.

Vanlige kjøreforhold og tohjulstrekk i full sving.
Effektiv økonomi
Vi har tenkt grundig gjennom hvordan du bruker firehjulstrekken. Vårt nyskapende firehjulstrekksystem gir bedre drivstofføkonomi siden det bare aktiveres når hjulshastighetssensorene registrerer dårligere markgrep. På den måten får du best mulig markgrep når du trenger det, uten at du bruker unødvendig mye drivstoff.
Velkjent pålitelighet
Vi vil heller at du nyter bilen enn at du bekymrer deg for reparasjoner. Hver komponent som vi skaper, er presisjonsutviklet for din Honda, og vi inngår aldri kompromisser når det gjelder kvalitet. Ta for eksempel de egenutviklede stempelringene på CR-V, som bidrar til å distribuere oljen for mindre slitasje. Det er én av de mange små detaljene som er med på å gjøre dette til en bil som er designet for å gjøre deg lykkelig.

På røffere underlag aktiveres firehjulstrekken.
Imponerende kraft
Det beste fra alle verdener.
Med 2.2 i-DTEC-dieselmotoren har du en trekkraft på imponerende 350 Nm til rådighet. Gode nyheter hvis du har last på tilhengeren. Motoren er tilpasset en sekstrinns manuell girkasse eller en femtrinns automatgirkasse, og leveres med firehjulstrekk som standard.
Verdsatt ytelse
Nå finnes det også en CR-V med tohjulstrekk – den har sekstrinns girkasse, og forøvrig samme luksuriøse standard og innovative teknologi som modellen med firehjulstrekk. Den utrolig effektive 2,0-liters i-VTEC-motoren bruker bare 7,7 l / 100 km* og er den perfekte inngangen til en ny verden av kjørekomfort og sikkerhet.
*Verdier for drivstofføkonomi stammer fra offisielle EU-regulerte laboratorietest-resultater. Disse tilbys i sammenlikningsøyemed og reflekterer ikke nødvendigvis erfaringen ved normal kjøring.
Hva er du ute etter?
Velg bensin- eller dieselmotor for din CR-V – og gjør den deretter din egen
BENSIN
CR-Vs i-VTEC-bensinmotor er ypperlig for raske byturer og bruker variabel ventiltiming og -løftekontroll, slik at du får optimal ytelse ved høye motorhastigheter samt bedre drivstoffeffektivitet ved lavere turtall.
DIESEL
Hvis du først og fremst kjører lengre turer, bør du vurdere i-DTEC-dieselmotoren for bedre kjøreøkonomi. Den fremragende firehjulstrekken leveres med en sekstrinns manuell girkasse eller en femtrinns automatgirkasse.
*Verdier for drivstofføkonomi stammer fra offisielle EU-regulerte laboratorietest-resultater. Disse tilbys i sammenlikningsøyemed og reflekterer ikke nødvendigvis erfaringen ved normal kjøring.

Motor
|
Maksimal kraft
|
Kombinert drivstofforbruk*
|
CO2-utslipp
|
---|---|---|---|
Tohjulstrekk | |||
|
155 hk ved turtall på 6500 o/min | 7,2 l / 100 km | 168 g/km |
Firehjulstrekk | |||
|
155 hk ved turtall på 6500 o/min | 7,6 l / 100 km | 177 g/km |
|
155 hk ved turtall på 6500 o/min | 7,5-7,7 l / 100 km | 175-179 g/km |
|
150 hk ved turtall på 4000 o/min | 5,6-5,8 l / 100 km | 149-154 g/km |
|
150 hk ved turtall på 4000 o/min | 6,6-6,8 l / 100 km | 174-180 g/km |
Bratt, svingete eller isete
CR-V takler noen av de vanskeligste veiforholdene du kan møte på.
Det innovative VSA-systemet (Vehicle Stability Assist) leveres som standard. Det overvåker alle de fire hjulene separat og beregner nøyaktig effekten eller bremsekraften som er nødvendig for å gjenopprette kontrollen ved sluring. Under svært glatte forhold reguleres motorhastigheten og bremsekraften for hvert hjul, slik at hastigheten kan justeres til et trygt nivå.

VSA utfører automatiske korrigeringer for å forhindre tap av kontroll.
-
Hold trygg avstand med CMBS.
En av teknologiene som utgjør en del av ADAS-pakken (Advanced Driver Assist System) er CMBS-bremsesystemet, som er designet for å opprettholde en trygg avstand til alt annet på veien. CMBS bruker en radarsender til å registrere når et sammenstøt kan skje. Systemet justerer sikkerhetsbeltet og bruker lyd- og lyssignaler for å varsle deg om at du må utføre en handling.
Bruk pilene for å se hvordan det fungerer. -
Viser deg hva du må gjøre
Første advarsel: Når det finnes en risiko for sammenstøt, eller det er for liten avstand til kjøretøyet foran.
avgir i-MID et lydsignal og viser ordet BRAKE (brems!). Dette informerer føreren om hvilken handling som må utføres for å unngå et sammenstøt. -
Holder deg trygg
Andre advarsel: Hvis avstanden mellom de to kjøretøyene blir stadig mindre, vil CMBS-systemet bremse forsiktig og stramme sikkerhetsbeltet lett to eller tre ganger. Deretter vil e-forstrammerne stramme sikkerhetsbeltene nok til å sikre både deg og passasjeren foran, slik at du får tid til å reagere og avverge et sammenstøt.
-
Nødbremser
Tredje advarsel: På dette tidspunktet er det reell fare for et sammenstøt. CMBS-systemet iverksetter nødbremsing og aktiverer bremseassistansefunksjonen for å redusere hastigheten. Samtidig strammes sikkerhetsbeltene for å redusere kollisjonsskader på føreren og passasjeren i forsetet.
En miljøvennlig bil
Hvis du trykker på Econ-knappen, viser CR-V deg hvordan du kan få mest mulig ut av hver eneste dråpe med drivstoff.

Se innsparingene
Econ-knappen regulerer CR-V-systemet slik at det gir deg uovertruffen drivstofføkonomi – og et av de laveste CO2-utslippsnivåene i klassen. Dashbordet på CR-V viser deg dessuten når du kjører økonomisk, ved å veksle fra blått til grønt, slik at du lærer å kjøre på en mer drivstoffbesparende måte – som igjen reduserer drivstoffkostnadene.


DEN HAR VEIEN I GENENE
CR-V-dieselmotorer er formet ved hjelp av spesielle sandformer. All sanden fra formene resirkuleres og brukes om igjen på alle mulige måter, inkludert veibygging. Så den går fra å brukes i produksjonen av motoren til å bli kjørt på av biler – blant annet Honda CR-V.